مودیز، رتبه اعتباری ایتالیا را بار دیگر كاهش داد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا، موسسه اعتبار سنجی 'Moody's' امریكا، رتبه اعتباری ایتالیا را از A2 به A3 كاهش داد.

' مودیز' برای نخستین بار در دو دهه اخیر، رتبه اعتباری ایتالیا را در مهرماه امسال با یك دورنمای منفی، سه واحد كاهش داد و آن را از Aa2 به A2 رساند.

این موسسه آمریكایی همچنین اعلام كرد كه اگر اوضاع منطقه یورو بهبود نیابد و وعده اصلاحات دولت ایتالیا، عملی نشود، این رتبه پایین تر نیز خواهد امد.

كاهش رتبه اعتباری ایتالیا از سوی موسسه اعتبار سنجی 'مودیز' پس از سفر 'ماریو مونتی' به واشنگتن و ارائه گزارش تدابیر ریاضتی و اصلاحاتی دولت این كشور برای خروج از اوضاع سخت اقتصادی و بدهی ها و بحران مالی به بارك اوباما و جامعه مالی امریكا، اعلام شد.

این در حالی است كه امروز نرخ سود اوراق قرضه سه ساله ایتالیا از 4.83 درصد در ماه گذشته میلادی به 3.41 درصد كاهش یافت.

ایتالیا همچنین چهار میلیارد یورو اوراق بهادار را در مزایده بفروش رساند.

كارشناسان موسسه مودیز همچنین رتبه اعتباری اسپانیا و پرتغال را كاهش داده و به فرانسه، انگلیس و اتریش نیز هشدار داده اند.

تردید در قبال اوضاع اروپا، از خطر ورشكستگی یونان تا مشكلات سران اروپایی جهت ایجاد یك شبكه حفاظتی سیستم مالی و اصلاحات قانونی و چشم انداز اقتصادی اروپا بویژه ایتالیا از جمله نقاط ضعفی است كه كارشناسان موسسه مودیز در رده بندی اعتباری خود در نظر گرفته اند.

موسسه اعتبار سنجی 'استاندارد اند پورز' نیز در ماه گذشته ایتالیا را در رتبه بندی اعتباری هم ردیف قزاقستان قرار داده بود.

بحران بدهی های عمومی، كشورهای اروپایی را وادار كرده است كه دست به اقدامات ریاضتی و اصلاحات سخت اقتصادی بزنند و ایتالیا در این خصوص تلاش دارد با اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی تا سال 2014 میلادی 54 میلیارد یورو از كسری بودجه خود بكاهد و در همین حال رویكرد طرح های ازاد سازی های اقتصادی را در پیش گرفته است.

استاندارد اند پورز، در ماه گذشته رتبه اقتصادی ایتالیا بعنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپا را با كاهش دو درجه‌ای اعتبار از A به BBB+ و چشم انداز اقتصادی این كشور را منفی ارزیابی كرد.

از سوی دیگر احتمال می‌رود كه كاهش رتبه اعتباری ایتالیا، بحران بدهی كشورهای منطقه یورو را عمیق تر و جدی تر كند.

ایتالیا با 1900 میلیارد یورو بدهی یكی از بدهكارترین كشورهای اروپاست كه صندوق بین‌المللی پول رشد 0.6 درصدی را برای آن پیش بینی كرده است ، كشوری كه سرمایه گذاران بازارهای سرمایه را دچار تردید كرده است.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: فیلم , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: